"BARCELONA’YI TÜM BELEDİYECİLER GÖRMELİ"

"BARCELONA'YI TÜM BELEDİYECİLER GÖRMELİ"

Barselona... Sen ne kadar güzel bir şehirsin. Gemiden indikten sonra yürüyerek Kolon Meydanına geldik.Tam ortada çok büyük bir kaide üzerine dikilmiş metalden yüksek bir sütun ya da kolon.

26 Temmuz 2019 - 21:00 - Güncelleme: 26 Temmuz 2019 - 21:31

Barselona-Marsilya

BARSELONA, İSPANYA. 410 23’ Kuzey Enlemi, 020 09’ Doğu Boylamı

Barselona, ah! Barselona.

Sen ne kadar güzel bir şehirsin.

Ülkemin şehir plancıları, mimarları, inşaat mühendisleri, belediyecileri ve müteahhitleri hiçbir şey yapmayın ve sadece bu güzel şehri bina bina, sokak sokak, cadde cadde, semt semt ve hatta tüm bir şehir olarak kopyalayın ve birer kopyasını inşa edin, bizim şehirlerimiz yerine.

Gemiden indikten sonra yürüyerek Kolon Meydanına geldik.

Tam ortada çok büyük bir kaide üzerine dikilmiş metalden yüksek bir sütun ya da kolon. Antik dönem Roma sütunları gibi yukarıdan aşağıya inen düz oyukları var.

Tepesindeki, kabartmalarla süslenmiş ayrı bir kaide üzerinde gösterişli bir heykel. Kolonun kendi gövdesi üzerinde ayrı bir heykel ve büyük bir arma, üstünde yükseldiği kaidenin en yakın çevresinde 4 ayrı heykel, temel kaideyi çevreleyen daha büyük bir başka kaide üzerinde çepeçevre başkaca heykeller, bu geniş kaidenin etrafındaki çerçevenin dış kısımlarında başka heykeller.

Bunların arasında ya da duvarlarında başka başka heykeller ve kabartmalar. Kolon, tek başına bir kabartma ya da heykel müzesi gibi.

Aynı meydandan start alan hop on hop off otobüse bindik. Değişik semtlerde defalarca, indi bindi yaparak kah yürüdük kah aynı güzergahın diğer otobüsleri ile gezdik.

Gaudi'nin şehri burası, her semtte onun adı ve eserleri. Baş eseri olan ve tamamlayamadığı Sagrada Familia Kilisesinin inşaatı hala devam ediyor. Yamaçlardaki yine Gaudi eseri olan parkı gezdik, meydanlarda dolaştık, binaları, sokakları, sokak köşelerindeki estetik dönüşleri inceledik. Her seferinde bir kez daha bu şehre hayran kaldık.

1992 yılında yapılmış olimpiyat bölgesinin yeni ve modern güzelliği ile şehrin bütünündeki tarihi estetik ne güzel birleşmiş.

Marsilya

2- MARSİLYA, FRANSA. 430 17’ Kuzey Enlemi, 050 22’ Doğu Boylamı

Marsilya, Avrupa'nın en büyük limanlarından birisi. Ancak, Cenova'dan daha değişik bir liman. Tarihi şehrin merkezinde çok korunaklı ve adeta bir göledi andıran yat limanı, şehrin dışındaki devasa ticari yeni limana göre çok küçük ve bu ikisi birbirinden kopuk vaziyette. Şehir ise, tepeler arasında parça parça uzayıp gidiyor ve sanki tek bir şehrin semtleri değil de farklı şehirler gibi geliyor bana.

Yat limanı etrafında yürüdük, şehri ve insanlarını gözledik. Şehir merkezine giden yol üstündeki büyük kiliseyi, yat limanı çevresindeki tarihi binaları gezdik, fotoğraflar çektirdik. Arka sokaklarda dolaşarak, bir başka büyük meydana çıktık. Meydan ortasına dikilmiş çok büyük zafer takının ayaklarında, tavanında ve alınlıklarındaki kabartma heykeller hakkında yorumlar yaptık. Sokaklarda, Arap kökenli Müslümanların çokluğu dikkatimizi çekti. Yat limanını çevreleyen lüks restoran ve kafeleri ise Fransızlar doldurmuştu.

Şehir içi turistik mini trene bindik, tüm şehri ağır bir tempoda dolaştık, en yüksek tepedeki büyük kiliseye kadar gittik. Orada fotoğraf molası verildi. Daha sonra bir başka yoldan merkeze geri geldik.

Deniz kıyısında yaklaşık 60x40 boyutlarındaki, yüksek demirden ayaklar üzerine yapılmış gölgeliğin altına girdiğimizde, tavanının son derece parlak, ayna gibi görüntüleri yansıtan bir metalden yapıldığını gördük. Yerdeki tüm görüntünün, bu derece yüksek ve büyük bir çerçeve oluşturan tavana tepe üstü şekilde yansıması ilginç görüntüler oluşturuyor. Tavanı ve tabanı aynı karede birleştiren, bizi hem ayakları yerde hem de amuda kalkmış olarak gösteren selfieler çekiyoruz poz poz.

Balıkçı tezgahlarındaki balıkları ve değişik deniz ürünlerini tanımaya çalıştık. Resmi bir bina önündeki meydanda sarışın, uzun saçlı bir delikanlı elinde mikrofon, rap tarzı şarkı mı söylüyor derken hayır siyasi nutuk atıyor ve Cumhurbaşkanları Macron hakkında pek de güzel şeyler söylemediğini seziyoruz. Fransa'da şu anda ortalığı sarsan sarı yelekliler eylemlerinin bir başka çeşidi olsa gerek bu.